0

وبلاگ

آموزش حلوا بدون شکر

آموزش حلوا بدون شکر

حلوا بدون شکر یکی از نمونه حلواهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است که بجای اضافه کردن شربت به آرد از شیره انگور استفاده شده است. حلوا خواص زیادی دارد حالا که با شیره انگور تهیه شده ؛ خواص آن چند برابر می شود . شیره انگور دارای ویتامین های مفیدی برای بدن از جمله ویتامین A و  B است که برای کم خونی و افزایش بنیه بدن سفارش شده است . با پرهام فود در تهیه این حلوا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا بدون شکر

آرد سفید یا آرد گندم  : یک  لیوان

شیره انگور  : یک لیوان

آب  : یک چهارم لیوان

گلاب  : یک چهارم لیوان

هل ساییده شده  : نصف قاشق چای خوری

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نکته : درا ین نوع حلوا بجای شکر از شیره انگور یا هر شیره ای دیگر می توان استفاده کرد . خوشمزگی این حلوا به کیفیت شیره بستگی دارد ؛ هر چقدر شیره غلیظتر باشد حلوا شیرین تر و خوشمزه تر می شود و البته رنگش هم تیره تر می شود.

نکته :  اگر طعم شیره خیلی دوست ندارید می توانید نصف مقدار کم کنید و بجاش شکر اضافه کنید .

طرز تهیه حلوا بدون شکر:

مرحله اول

ابتدا شیره انگور را روی حرارت کتری گرم می کنیم ؛ در حین گرم کردن آب ، گلاب ، زعفران دم کرده و پودر هل به آن اضافه می کنیم و سپس کنار می گذاریم .

مرحله دوم

آرد را الک می کنیم  تا خوردهای اضافی آن گرفته شود ؛ به مدت  30 دقیقه روی حرارت با شعله کم می گذاریم  ، تا رنگ آن تغییر کند و کمی تیره شود و مرتب هم می زنیم تا خوب تفت بگیرد . بعد روغن در طی چند مرحله به آن اضافه می کنیم تا روغن  آن زیاد نشود ؛ حدود ده دقیقه آرد و روغن با هم سرخ می کنیم ؛د ر این موقع شیره ایی که قبلا درست کردیم به آن اضافه می کنیم .

نکته : ( شیره حتما باید گرم باشد ) مرتب هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شود تا وسط تابه یک جا جمع شود ؛ حلوا را به صورت گهواره ای می کنیم و کارمان تمام می شود .

مرحله سوم

حلوا را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و  بصورت ماه در می آوریم و مقداری از حلوا را درون قیفی که ماسوره ام یک  ( M1  ) سر آن باشد  می ریزیم و بصورت گل رز روی حلوا تزیین می کنیم  .

نکته :حلوا داخل قیف حتما باید گرم باشد تا از قیف بیرون آید. یا اگر دیدید خیلی سفت هست می توانید کمی شیره اضافه کنید.

برای تزیین  ، غنچه های گل محمدی را کنار حلوا  می چینیم و با شکلات صبحانه بن ماری شده رمضان مبارک می نویسیم .

برای دیدن روند بهتر کار ویدیو زیر را ببینید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.