0

وبلاگ

آموزش شیرینی ناپلئونی

 شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های تَر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است ، شیرینی ناپلئونی از خمیری با نام خمیر هزارلا که مبدأ اصلی فرانسوی دارد درست می شود . به طور سنتی در بین لایه های آن از خامه زده شده و سطح بالایی آن را با پودر قند می پوشانند . شیرینی ناپلئونی می تواند گزینه خوبی برای شب یلدا باشد . در این مطلب از سایت پرهام فود  به طرز تهیه شیرینی ناپلئونی  در سه مدل مجلسی پرداخته ایم .

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی

یک بسته خمیر هزارلا

مقداری خامه فرم گرفته

آموزش خامه فرم گرفته در پست مربوط به آموزش تیرامیسو قرار دادیم .

نکته : اگر می خواهید مدل قیفی درست کنید بهتره یه مقدار قالب قیف ها رو چرب کنید و اگر قیف هم ندارید با فویل ضخیم خیلی راحت می توانید قیف درست کنید .

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

خمیر ها را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی درون آن پهن کردیم باز می کنیم ؛ و از جهت طولی ، برش های یک سانتی ایجاد می کنیم . برای اینکه بتوانیم به دور قالب قیفی بپیچیم  ، هر تعداد که دوست دارین برش های یک سانتی ایجاد کنید بعد بوسیله قیف ( اگر قیف نداشتید می توانید فویل را به شکل قیف در آورید. ) خمیر را دور قیف می پیچیم طوری بپیچید که لایه ها روی هم قرار بگیرند .

[ زیرا اگر از هم فاصله داشته باشند ، موقع پخت از هم جدا می شوند. ] تا انتها که رول کردید ، انتهای خمیرتان را به خمیر بالایی بچسپانید و بالای خمیر هم بگیرید تا موقعی که از خامه پر می کنید از آن خارج نشود . حتماً انتهای رول را خوب  به خمیر بالایی بچسپانید .

خمیر را برش های مستطیل شکل می دهیم یکی را بعنوان الگو قرار می دهیم و همه را به همان اندازه برش می دهیم تا همه یک سایز باشند . بزرگی و کوچکی مستطیل به سلیقه خودتان بستگی دارد . داخل سینی فر که قبلاً کاغذ نسوز ( روغنی ) انداختیم ؛ برش ها را با فاصله  قرار می دهیم و مابقی خمیر ها را به شکل گل برش می زنیم و درون سینی فر می چینیم و فر هم از قبل گرم می کنیم .

مرحله دوم

فر گازی روی دمای 180 درجه و فر برقی روی دمای 160 درجه تنظیم می کنیم . به مدت 25 دقیقه داخل فر می گذاریم . خمیر نان های قیفی هم به صورت خوابیده و یا ایستاده درون سینی فر گذاشته تا زمانی که پخته و طلایی شوند . وقتی از فر خارج کردیم و سرد شد می توان راحت از قیف خارج کرد  .

مرحله سوم

خمیر ها پف کرده و طلایی شده  ، را برداشته قسمتهایی که پف کرده را با چاقو اره ای می گیریم و پودر ها را برای شیرینی لازم داریم . شیرینی ها را از وسط به دو قسمت کرده که بتوان خامه رویشان قرار دهیم  . پشت شیرینی هم اگر دیدیم پف کرده و اضافه داشت با چاقو می گیریم .

حالا این اضافات را با دستمان به صورت پودری در آورده و انتهای کار شیرینی ها را باهاشون پوشش می دهیم  .

مرحله چهارم

شیرینی ها را از سه قسمت استفاده می کنیم و هر لایه خامه فرم گرفته می زنیم و لایه بعد را روی آن قرار می دهیم تا انتهای کار همین روش استفاده می کنیم  ؛ می توانید از دو لایه هم استفاده کنید ؛ چون می خواهیم شیرینی هایمان ارتفاع داشته باشد  از سه لایه استفاده می کنیم .

خامه می کشیم و روی همدیگر قرار می دهیم در نهایت روی شیرینی ها خامه قنادی می کشیم و با پالت صاف می کنیم و دور تا دور شیرینی ها خامه ای که روی پالت مونده می کشیم و درون پودر ها می غلطانیم تا کاملا پوشش داشته باشد .

برای مدل گل هم  ، روی کار  اضافات را به وسیله ی چاقو تراشیدیم و بعد به دو قسمت تقسیم کردیم وسط آن را خامه فرم گرفته می زنیم ، خامه را روی هر پر گل پایپ می کنیم و لایه بعدی را روی آن قرار می دهیم و مقداری خامه را وسط گل پایپ می کنیم و با پودر پسته و پودر گل نسترن که داریم روی آن میریزیم و تزیین میکنیم .

مرحله آخر

و در نهایت با پودر قند روی شیرینی ها الک می کنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم تا خوشکل تر و خوشمزه تر شود . برای مدل قیفی هم خامه ی فرم گرفته شده پر می کنیم و با مقداری از خامه که بیرون زده را داخل پودر پسته زده و به این صورت تزییین می کنیم .

امیدوارم که این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید . برای دیدن مراحل آموزش شیرینی ویدیو زیر را ببینید .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

323 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Проституция в российской столице существует как многосложной и многогранной трудностью. Несмотря на она противозаконна законодательством, это занятие является значительным нелегальным сектором.

    Прошлый
    В Советского Союза времена секс-работа имела место незаконно. После распада Советского Союза, в ситуации хозяйственной нестабильности, проституция стала более заметной.

    Текущая Ситуация
    Сейчас проституция в Москве представляет собой различные формы, включая престижных эскорт-услуг до публичной проституции. Высококлассные сервисы в большинстве случаев организуются через онлайн, а на улице коммерческий секс концентрируется в определённых участках Москвы.

    Социальные и Экономические Аспекты
    Многие женщин принимают участие в эту сферу по причине материальных проблем. Секс-работа может являться интересной из-за шанса мгновенного заработка, но это подразумевает риски для здоровья и личной безопасности.

    Законодательные вопросы
    Интимные услуги в РФ запрещена, и за ее организацию предусмотрены серьёзные санкции. Проституток часто привлекают к к административной и правовой вине.

    Таким способом, не обращая внимания на запреты, коммерческий секс продолжает быть элементом незаконной экономики столицы с серьёзными социальными и юридическими последствиями.
    проститутки метро выборгская

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.