0

وبلاگ

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بدون فر

دستور پخت کیک کدو حلوایی بدون فر بسیار ساده است و در عین حال طعم مطلوب و بافت خوبی دارد. در فصل زمستان با آمدن کدو حلوایی به بازار ، وقت آن است که از بازار ، کدو حلوایی تر و تازه انتخاب کرده و به خانه آورده تا یک کیک کدو حلوایی عالی و بی نظیری را تهیه کنید .

کدو حلوایی سیستم دفاعی بدن را در برابر آنفولانزا و سرما خوردگی قوی می کند . خیلی ها طعم آن را دوست ندارند و بهتر است که با آن یک کیک خوشمزه درست کنید که طعمش بی نظیر باشد . عمر میوه کدو حلوایی بسیار بالا می باشد. پس وقتی می خواهید کدو حلوایی خریداری کنید ، نگران خرابی آن نباشید و با خیال راحت به مقدار زیاد خریداری نمائید .

 پرها م فود برای شما عزیزان طرز تهیه کیک کدو حلوایی به همراه تمامی فوت و فن هایش ، آماده کرده است تا یک کیک کدو حلوایی ترد داشته باشید.

مواد مورد نیاز کیک کدو حلوایی

پوره کدو حلوایی                 200 گرم یا یک پیمانه

آرد                                  250 گرم یا دو پیمانه سر خالی

شکر                               250 گرم یک و یک چهارم پیمانه

تخم مرغ                          5 عدد

روغن مایع                        220 گرم یا یک پیمانه

شیر                              40 گرم یا یک چهارم پیمانه

پودر دارچین                     یک قاشق چایخوری

وانیل                              یک هشتم قاشق چایخوری

بیکینگ پودر                     دو قاشق چایخوری

گردوی خرد شده               100 گرم یا سه قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بدون فر

مرحله اول

ابتدا کدوها را می شوریم و با پوست برش  می دهیم  ؛ داخل قابلمه می چینیم به اندازه یک چهارم لیوان آب به آن اضافه می کنیم ؛ درش را می بندیم و به اندازه نیم ساعت زمان نیاز داره که پخته شود .

کدو حلوایی پخته شده را و خنک شده را از پوستشان جدا می کنیم ؛ به صورت پوره در می آوریم و با پشت قاشق هم صاف و یکدست می کنیم  مقداری که لازم داریم جدا می کنیم و مابقی را فریز می کنیم برای دفعه های  بعدی که می خواهیم کیک کدو حلویی درست کنیم تا کدو حلوایی پوره شده  آماده داشته باشیم .

مرحله دوم

ابتدا 5تخم مرغ ها به همراه وانیل و شکر تا جایی می زنیم که حالت کرم رنگ و کشدار شود حجمش دو برابر می شود .

حدود 3 دقیقه با همزن می زنیم . تخم مرغها حجیم می شود . در این مرحله روغن مایع به همراه 40 گرم شیر ی که داریم به آن اضافه می کنیم و شروع می کنیم به هم زدن  . حدود یک دقیقه با دور تند همزن ، هم میزنیم .

مرحله سوم

حالا موقع اضافه کردن مواد خشکمون است . پودر دارچین به همراه بیکینگ پودر به آردمون اضافه می کنیم . و قاشق ، قاشق به مواد کیکمون اضافه می کنیم . ( مواد آردتون یکدفعه به مواد کیکتون اضافه نکنید مرحله به مرحله اضافه کنید) و هر بار با لیسک هم بزنید تا مواد آردی به خورد مواد کیک برود و اینکار را به همین ترتیب ادامه بدهید و با لیسک هم بزنید تا مواد آردی خوب با مواد کیک آغشته شود .

بعد پوره کدو به همراه گردو خرد شده به ان اضافه می کنیم  . ابتدا با لیسک هم می زنیم بعد با همزن برقی به مدت یک تا دو دقیقه با دور متوسط هم می زنیم و مواد خوب با هم مخلوط شود حالا مواد آماده هست  .

مرحله چهارم

برای ریختن داخل قالب ما از قالب میان تهی یا موج دار یا طرحدار می خواهیم استفاده کنیم . (کف قالبها چون نمیشه کاغذ روغنی انداخت )  کف آن را چرب می کنیم و همه جای سطح قالب  آرد می پاشیم  و آرد اضافه را می تکانیم . بعد سعی کنید 2/3 قالب را از مایع کیکتون پر شود .

برای قالب دیگر هم همینطور بعد از چرب کردن از کنجد استفاده کردیم و کل قالبمون رو با کنجد پوشاندیم بعد مایع کیک آروم درون قالب روی سطح کنجدی می ریزیم و پر می کنیم . [با این مقدار مواد اگر بخواهید درون قالب گرد در بیاورید سایز 20 تا 22  ارتفاع دار مناسب این مقدار مقدار کیک است .]

مرحله پنجم

فر از یک ربع قبل روشن کردیم . طبقه وسط فر می گذاریم فر گاز درجه ی 175  درجه ،  فر برقی 155 درجه تنظیم می کنیم . تا زمانی که کاملا مغز پخت شود .

دوستان فرمون  خراب شده مجبور شدیم بدون فر درست کنیم . ابتدا یک قابلمه بزرگتر از سایز قالبمون  برداشته و یک مقدار آب می ریزیم تا به نقطه جوش برسد و یک ظرف کوچک یا رینگ کف قابلمه قرار می دهیم تا قالبمون به ته قابلمه  نخورد . شعله زیر ظرف را کم می کنیم و قالبمون روی رینگ می گذاریم .

در قابلمه را با یک پارچه یا دم کنی می پوشانیم .(حتما باید با پارچه بپوشانید چون عرق می کند و روی کیک می ریزد و کیکتان خراب می شود) با حرارت خیلی کم تا 40 دقیقه اول که درش بر نمی داریم بعد از 40 دقیقه تست می کنیم اگر پخته شده خارج می کنیم وگرنه اجازه می دهیم تا پخته شود .

بعد از 45 دقیقه تا 50 دقیقه با سیخ چوبی تست کردیم پخته شده  بود و اجازه می دهیم تا خنک شود . برای دیدن  بهتر مراحل کار ، ویدئو زیر را برای شما عزیزان گذاشته ایم .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

357 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.