0

وبلاگ

آموزش شیرینی ناپلئونی

 شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های تَر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است ، شیرینی ناپلئونی از خمیری با نام خمیر هزارلا که مبدأ اصلی فرانسوی دارد درست می شود . به طور سنتی در بین لایه های آن از خامه زده شده و سطح بالایی آن را با پودر قند می پوشانند . شیرینی ناپلئونی می تواند گزینه خوبی برای شب یلدا باشد . در این مطلب از سایت پرهام فود  به طرز تهیه شیرینی ناپلئونی  در سه مدل مجلسی پرداخته ایم .

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی

یک بسته خمیر هزارلا

مقداری خامه فرم گرفته

آموزش خامه فرم گرفته در پست مربوط به آموزش تیرامیسو قرار دادیم .

نکته : اگر می خواهید مدل قیفی درست کنید بهتره یه مقدار قالب قیف ها رو چرب کنید و اگر قیف هم ندارید با فویل ضخیم خیلی راحت می توانید قیف درست کنید .

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

خمیر ها را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی درون آن پهن کردیم باز می کنیم ؛ و از جهت طولی ، برش های یک سانتی ایجاد می کنیم . برای اینکه بتوانیم به دور قالب قیفی بپیچیم  ، هر تعداد که دوست دارین برش های یک سانتی ایجاد کنید بعد بوسیله قیف ( اگر قیف نداشتید می توانید فویل را به شکل قیف در آورید. ) خمیر را دور قیف می پیچیم طوری بپیچید که لایه ها روی هم قرار بگیرند .

[ زیرا اگر از هم فاصله داشته باشند ، موقع پخت از هم جدا می شوند. ] تا انتها که رول کردید ، انتهای خمیرتان را به خمیر بالایی بچسپانید و بالای خمیر هم بگیرید تا موقعی که از خامه پر می کنید از آن خارج نشود . حتماً انتهای رول را خوب  به خمیر بالایی بچسپانید .

خمیر را برش های مستطیل شکل می دهیم یکی را بعنوان الگو قرار می دهیم و همه را به همان اندازه برش می دهیم تا همه یک سایز باشند . بزرگی و کوچکی مستطیل به سلیقه خودتان بستگی دارد . داخل سینی فر که قبلاً کاغذ نسوز ( روغنی ) انداختیم ؛ برش ها را با فاصله  قرار می دهیم و مابقی خمیر ها را به شکل گل برش می زنیم و درون سینی فر می چینیم و فر هم از قبل گرم می کنیم .

مرحله دوم

فر گازی روی دمای 180 درجه و فر برقی روی دمای 160 درجه تنظیم می کنیم . به مدت 25 دقیقه داخل فر می گذاریم . خمیر نان های قیفی هم به صورت خوابیده و یا ایستاده درون سینی فر گذاشته تا زمانی که پخته و طلایی شوند . وقتی از فر خارج کردیم و سرد شد می توان راحت از قیف خارج کرد  .

مرحله سوم

خمیر ها پف کرده و طلایی شده  ، را برداشته قسمتهایی که پف کرده را با چاقو اره ای می گیریم و پودر ها را برای شیرینی لازم داریم . شیرینی ها را از وسط به دو قسمت کرده که بتوان خامه رویشان قرار دهیم  . پشت شیرینی هم اگر دیدیم پف کرده و اضافه داشت با چاقو می گیریم .

حالا این اضافات را با دستمان به صورت پودری در آورده و انتهای کار شیرینی ها را باهاشون پوشش می دهیم  .

مرحله چهارم

شیرینی ها را از سه قسمت استفاده می کنیم و هر لایه خامه فرم گرفته می زنیم و لایه بعد را روی آن قرار می دهیم تا انتهای کار همین روش استفاده می کنیم  ؛ می توانید از دو لایه هم استفاده کنید ؛ چون می خواهیم شیرینی هایمان ارتفاع داشته باشد  از سه لایه استفاده می کنیم .

خامه می کشیم و روی همدیگر قرار می دهیم در نهایت روی شیرینی ها خامه قنادی می کشیم و با پالت صاف می کنیم و دور تا دور شیرینی ها خامه ای که روی پالت مونده می کشیم و درون پودر ها می غلطانیم تا کاملا پوشش داشته باشد .

برای مدل گل هم  ، روی کار  اضافات را به وسیله ی چاقو تراشیدیم و بعد به دو قسمت تقسیم کردیم وسط آن را خامه فرم گرفته می زنیم ، خامه را روی هر پر گل پایپ می کنیم و لایه بعدی را روی آن قرار می دهیم و مقداری خامه را وسط گل پایپ می کنیم و با پودر پسته و پودر گل نسترن که داریم روی آن میریزیم و تزیین میکنیم .

مرحله آخر

و در نهایت با پودر قند روی شیرینی ها الک می کنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم تا خوشکل تر و خوشمزه تر شود . برای مدل قیفی هم خامه ی فرم گرفته شده پر می کنیم و با مقداری از خامه که بیرون زده را داخل پودر پسته زده و به این صورت تزییین می کنیم .

امیدوارم که این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید . برای دیدن مراحل آموزش شیرینی ویدیو زیر را ببینید .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

82 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • С началом СВО уже спустя полгода была объявлена первая волна мобилизации. При этом прошлая, в последний раз в России была аж в 1941 году, с началом Великой Отечественной Войны. Конечно же, желающих отправиться на фронт было не много, а потому люди стали искать способы не попасть на СВО, для чего стали покупать справки о болезнях, с которыми можно получить категорию Д. И все это стало возможным с даркнет сайтами, где можно найти практически все что угодно. Именно об этой отрасли темного интернета подробней и поговорим в этой статье.

  • Creating original articles on Platform and Telegraph, why it is required:
    Created article on these resources is superior ranked on low-frequency queries, which is very crucial to get natural traffic.
    We get:

    natural traffic from search algorithms.
    natural traffic from the in-house rendition of the medium.
    The site to which the article refers gets a link that is liquid and increases the ranking of the platform to which the article refers.
    Articles can be made in any number and choose all low-frequency queries on your topic.
    Medium pages are indexed by search algorithms very well.
    Telegraph pages need to be indexed distinctly indexer and at the same time after indexing they sometimes occupy positions higher in the search engines than the medium, these two platforms are very valuable for getting traffic.
    Here is a hyperlink to our offerings where we offer creation, indexing of sites, articles, pages and more.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.