0

وبلاگ

چیز کیک بسکویتی

چیزکیک یا کیک پنیری  شیرینی مغذی و خوشمزه  ای است که از پنیر خامه‌ای و بسکویت بتی بور تهیه می‌شود .  چیز کیک یکی از کیک های کشور یونان است که به عنوان یک کیک بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود .

برای تهیه کیک پنیری  غالباً از پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکار پونه استفاده می‌شود . این نوع کیک‌ها پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می‌شوند تا آماده و سفت گردند . معمولاً ایرانی ها برای شب یلدا تهیه می کنند . برای دیدن مرحله به مرحله تهیه چیز کیک با پرهام فود همراه باشید .

مواد اولیه برای تهیه چیز کیک

بیسکویت بتی بور بین یک تا دو بسته با توجه به اندازه قالبتون 

خامه صبحانه                               200 گرم

پنیر ماسکار پونه یا پنیر خامه ای      200 گرم

کره حیوانی یا گیاهی                   100 گرم 

پودر ژله انار                               یک بسته 

شکر                                      4 قاشق غذا خوری 

وانیل                                     به مقدار لازم 

 

طرز تهیه چیز کیک

مرحله اول

ابتدا بسکویتها را با هر وسیله ای که داریم ؛ باید خرد کنیم و به شکل پودر در آوریم .  وقتی به شکل پودری درآمد با کره ذوب شده که داریم کاملاً مخلوط می کنیم . باید کره به خورد بسکویت برود و حالت خمیری به خود بگیرد .

مرحله دوم

( برای چیز کیک از هر قالبی می توانید استفاده کنید همانطور از قالب کمربندی هم می توانید استفاده کنید ) ما از قالب پیتزا استفاده کردیم .

کف قالب را کیسه فریزر انداختیم تا راحتتر بتوانیم جابجاش کنیم . بعد بسکویتی که حالت خمیری داشت را درون قالب ریختیم و با پشت قاشق آنرا پهن کردیم . باید صاف و یکدست باشد و همانطور به طرف دیواره های ظرف هدایت کنیم تا شکل قالب به خودش بگیرد تا یک چیز کیک دیواره دار داشته باشیم .

مرحله سوم

در انتهای کار بوسیله انگشتانمان بسکویت را کاملاً به شکل قالب در می آوریم و مطمین می شویم که بسکویت ها یکدست پخش شده باشند  . وقتی بسکویت ها کاملاً شکل قالب گرفت به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل فریزر می گذاریم تا کاملاً سفت شود و خودش را بگیرد .

مرحله چهارم

برای درست کردن مواد پنیری ، پنیرماسگارپونه (اگر نداشتید پنیر 100 گرمی خامه ای می توانید استفاده کنید . از پنیرهای دیگه استفاده نکنید چون مقدار نمک آنها زیاد هست طعم چیز کیک شما را بد می کند .) پنیر را همراه با خامه صبحانه ، مقداری وانیل  و مقدار  شکری که داریم  باهم مخلوط  می کنیم و با همزن برقی ، هم می زنیم تا موادمون  کاملاً میکس و یکدست شود و به این شکل درآید .

مرحله پنجم

موادمون را روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم ما اینجا روی حرارت کتری گذاشتیم و هم زمان پودر ژله ایی که داریم ( ژله انار ) به آن اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مطمئن شویم ذرات ژله  داخل موادمون حل شود و تا جایی ادامه می دهیم که موادمون یک شکل و یک رنگ شود .

( اگر دیدید که رنگ موادتون مورد مطلوبتون نبود می تونید کمی رنگ به آن اضافه کنید ) ما اینجا رنگ ژله ایی قرمز اضافه کردیم . حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم موادمون خنک شود .

 

مرحله ششم

پایه بسکویتی که داشتیم از یخچال بیرون می آوریم ، کاملاً سفت شده و حالت قالب را به خودش گرفته ، بعد مواد پنیریمون که خنک شده را روی بسکویتمون می ریزیم و کاملاً به همه قسمتهای بسکویت پخش می کنیم تا کاملاً شکل قالب بسکویتی را به خودش بگیرد .

به مدت 24 ساعت درون یخچال گذاشتیم تا استراحت کند . چیز کیک ما آماده شد . برای اینکه راحت از قالب بیرون بیاید به مدت 2 ساعت داخل فریزر گذاشتیم تا خیالمون راحت باشه که بسکویت ها موقع جابجایی خرد نشوند .

به ظرف مورد نظر منتقل کردیم ؛ و با انواع میوه یا شکلات یا گل های  تزیینی می توانید تزیین کنید . ما از انار که با شب یلدا مناسبت داشته باشه استفاده کردیم .  برای اینکه  شما عزیزان مراحل تهیه چیز کیک بسکویتی بهتر متوجه شوید  ؛ ویدئوی زیر را ببینید .

به همین راحتی شما عزیزان میتونید توی خونه شیرینی های خوشمزه درست کنید و نوش جان کنید . برای آموزشهای بیشتر و شیرینی های جدید کیک کنید  .

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

11 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.