0

وبلاگ

آموزش باسلوق خونگی

باسلوق خونگی

باسلوق یکی از شیرینی های خونگی است که هم شکل و شمایل جالبی دارد و هم خیلی خوشمزه است ؛ و هم از لحاظ هزینه ، خیلی به صرفه خواهد بود . باسلوق ، یکی از شیرینی هایی است که درشب یلدا روی سفره ایرانیان به چشم می خورد . برای درست کردن این شیرینی خوشمزه و جذاب با پرهام فود همراه باشید .

مواد لازم برای تهیه باسلوق

شکر :  یک لیوان 

نشاسته :  گل یک لیوان

آب  : یک و نیم لیوان 

گلاب :  4 قاشق غذا خوری 

کره  : 25 گرم 

پودر نارگیل و گردو بمقدار لازم

طرز تهیه شیرینی باسلوق 

مرحله اول

ابتدا یک لیوان نشاسته گل یا (نشاسته گندم ) به همراه یک لیوان و نیم آب مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم . [ آب باید حتماً سرد باشد نشاسته خیلی راحت داخل آب  سرد حل شود ] وقتی که نشاسته داخل آب حل شد و به این شکل درآمد .

باسلوق خونگی

مرحله دوم

یک لیوان شکری که داریم اضافه می کنیم .تابه را روی حرارت می گذاریم ؛ حرارت باید خیلی کم باشد و مدام مواد را هم می زنیم تا یکدست و یک شکل شود و به غلظت فرنی برسد . وقتی به این مرحله رسید ، گلاب و کره ای که داریم به مواد اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا کره کاملاً داخل مواد ذوب شود .

مرحله سوم

کره که اضافه کردیم همچنان با حرارت کم ، مدام موادمون را هم می زنیم تا کاملاً یک شکل شود و خودش را بگیرد ؛ و به اون سفتی که می خواهیم برسد . اگر می خواهید موادتان شفافتر شود از کره هایی که خیلی کم رنگ هستند ؛ ( مثل کره های حیوانی خیلی کم رنگ) می توانید استفاده کنید . ما اینجا از کره گیاهی استفاده کرده ایم برای همین رنگ باسلوق ما به رنگ کرم درآمده است .

باسلوق خونگی

مرحله چهارم

مواد را تا جایی روی حرارت می گذاریم که وسط تابه جمع شود و به حالت گهواره ایی به خودش بگیرد وقتی به این حالت رسید ؛ یعنی باسلوق ما آماده است . حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم یک مقداری خنک شود .

بعد کف دست را چرب کرده ؛ مواد را به اندازه ی یک گردو برداشته و داخل دستمون گلوله می کنیم . و یک دونه مغز گردو روی آن قرار می دهیم کمی فشار می دهیم و بعد درون پودر نارگیل می غلطانیم . به همین راحتی باسلوق ما آماده شد کاملاً تمام قسمتهای باسلوق را درون پودر نارگیل می غلطانیم تا پودر نارگیل را به خودش جذب کند و بعد دوباره با دستمان به آن حالت می دهیم تا یکدست شود .

باسلو ق خونگی

برای دیدن مراحل این باسلوق خوشمزه ویدیو زیر را برای شما عزیزان گذاشته ایم .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.