0

وبلاگ

آموزش کیک مرکبات

آموزش کیک مرکبات

آموزش کیک مرکبات

کیک همیشه یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین غذاها بوده است . در این کیک از میوه های خوشرنگ و خوشمزه پاییزی مثل پرتقال یا نارنگی استفاده شده است ؛یکی ازکیک هایی است که درشب یلدا روی سفره ایرانیان به چشم می خورد . برای دیدن طرز تهیه کیک مرکبات با پرهام فود همراه باشید .

مواد اولیه برای تهیه کیک مرکبات

آب نارنگی یا آب پرتقال : یک لیوان

تخم مرغ  : 2 عدد

روغن :  یک سوم پیمانه

شکر: دو سوم پیمانه

آرد : یک پیمانه

پودر نشاسته ذرت : یک قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر :  یک قاشق چای خوری

وانیل نوک قاشق چای خوری

نکته : آب پرتقال رو همون لحظه که می خوایید به مواد اضافه کنید بگیرید چون سریع تلخ می شود البته می توانید از آب پرتقال آماده شرکتی هم استفاده کنید که دیگه نگران تلخی نباشید .

نکته : از پرتقال ترش ترجیحأ استفاده نکنید چون طعم کیک جالب نمی شود

درنهایت از نارنگی استفاده کنید که هیچکدوم از این دردسرها ندارد .

طرز تهیه کیک مرکبات

مرحله اول

دو تا تخم مرغ و وانیل و شکر هر سه را با هم مخلوط می کنیم و به مدت 3 دقیقه با همزن برقی ،هم می زنیم ؛ وقتی موادمون یکدست و خوب مخلوط شد ؛ روغن مایعی که داشتیم به همراه آب پرتقال ( آب نارنگی ) به آن اضافه می کنیم و خوب با همزن ، هم می زنیم ؛ تاموادمون خوب مخلوط و یکدست شود .

مرحله دوم

دراین مرحله نوبت مواد خشک مون می رسد . مواد خشک مون که شامل آرد سفید قنادی الک شده با پودر نشاسته ذرت به همراه بیکینگ پودر ، همه را با هم مخلوط می کنیم و طی سه مرحله به مایع کیک مون اظافه می کنیم . هر دفعه چند قاشق اضافه می کنیم وبا لیسک هم می زنیم تا جایی این کار را ادامه می دهیم که تمام مواد خشک مون با مایع کیک مخلوط شوند.

مرحله سوم

مواد که کاملأ مخلوط شد ؛ برای اینکه مطمئن باشیم که آرد گلوله نبسته باشد به مدت 3 ثانیه با همزن برقی با دور متوسط هم می زنیم تا کاملأ موادمون یکدست شود .

نکته : من از قالب سایز 20 استفاده کردهام چون می خواستم ارتفاع کیکم ارتفاعش کوتاه باشد اما می توانید درقالب های سایز 15 و 18 هم با این مقدار مواد هم بپزید .

مرحله چهارم

کاغذ روغنی را ته قالب پهن می کنیم ؛کمی هم چرب می کنیم و کمی هم شکر می پاشیم .بعد با پرتقال یا نارنگی هایی که ورق ورق کرده ایم کف قالب می چینیم و با موادی که درست کرده ایم روی آنها را می پوشانیم . چند تا ضربه به قالب می زنیم تا هوای  اضافی آن خارج شود و بعد درون فری که یک ربع قبل گرم شده می گذاریم . دمای فربرقی 160 درجه و دمای فر گازی 180 درجه باید باشد .

مرحله آخر

کیکمان که آماده شد ؛ آنرا درون ظرف مورد نظر بر می گردانیم و روی آنرا با عسل رقیق شده و زعفران و گلاب رومال می زنیم . برای اینکه خوشرنگ تر و خوشمزه تر می شود . در نهایت با پودر پسته و گل نسترن خوراکی تزیینش می کنیم کاملأ سلیقه ایی هست با هر چی دوست داشتید می توانید تزیین کنید .

این کیک فوق العاده خوشمزه و بافت لطیفی دارد .طعم نارنگی آن خوشمزه تر از پرتقال می باشد . امیدوارم که این کیک را درست کنید و در کنار عزیزانتان از طعمش لذت ببرید . یرای دیدن بهتر روند کار  ویدئو آموزش کیک مرکبات را برای شما عزیزان گذاشته ایم .

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.