0

وبلاگ

آموزش پای سیب

آموزش پای سیب

 شیرینی پای سیب ، یکی از انواع شیرینی های محبوب و دلچسپ در سراسر جهان می باشد. این شیرینی بین المللی با طعم بی نظیرش ، می تواند پای ثابت تمام مجالس و مهمانی هایتان باشد.برای آموزش این شیرینی بی نظیر و جذاب با پرهام فود همراه باشید.

مواد اولیه پای سیب

سیب سفت: دو عدد تخم مرغ: دو عدد کره: 100 گرم آرد:یک و یک سوم لیوان پودر قند :دو سوم لیوان بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری دارچین :نصف قاشق چایخوری وانیل:نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پای سیب

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای سیب ، ابتدا پس از انتخاب دو عدد سیب سفت ، انها را  شسته و پوست سیب را جدا می کنیم ، و به صورت خلالی برش می دهیم . برای طعم بهتر، پودر دارچین را به همراه مقداری پودر قند به سیب خلال شده اضافه می کنیم ، آنها را خوب می غلتانیم تا دارچین و شکر ، سطح سیب را پوشش دهد.

مرحله دوم

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم ، سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم میزنیم ، تا حالت پفکی به خودش بگیرد ،  و وقتی کاسه رو بر میگردونیم از داخل کاسه نریزد ، سپس سفیده تخم مرغ رو داخل یخچال میگذاریم. نکته: تخم مرغ ها و کره از قبل ، بیرون یخچال میگذاریم تا با محیط هم دما شود.

مرحله سوم

دو زرده تخم مرغ را با مقداری وانیل مخلوط می کنیم ، وسپس پودر قند را به زرده ها اضافه می کنیم ، و با قاشق هم میزنیم تا مواد  کامل  با هم مخلوط شوند، سپس به مدت یک دقیقه با همزن ، هم میزنیم تا مواد رنگشون روشن بشه. سپس کره رو به مواد اضافه می کنیم و به مدت یک دقیق با همزن ، هم میزنیم تا کره کامل با مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ، زمان اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مواد است. بهتر است که آرد و بکینگ پودر روی مواد الک شود. بعد از الک کردن ، با قاشق یا لیسک ، مواد رو به هم  میزنیم تا کامل با هم مخلوط شوند ، سپس به مدت یک دقیقه با همزن برقی ، هم میزنیم.

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ فرم داده شده رو از یخچال بیرون می آوریم ، و سفیده تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق کم کم به صورت دورانی هم میزنیم ، چون اگر تند این کارو انجام بدهید ،پف سفیده از بین می رود. در ابتدا یه ذره مواد سفته و هم زدنش سخت تره اما به مرور با هم زدن آرام ، مواد نرم می شود.

مرحله ششم

مواد پای سیب رو داخل قیف یک بار مصرف میریزیم . سپس کپسول های کاغذی را درون قالب میزاریم . مقداری مواد رو درون کپسول میریزیم ، در حدی که کف قالب رو بپوشونه و بعد سیب طعم دار شده رو روی مواد میزاریم و با دست کمی فشار می دهیم و دوباره مواد رو درون کپسول میریزیم طوری که دو سوم قالب پر بشه و یک سوم قالب خالی بمونه.

مرحله هفتم

فر را روی حرارت 175 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه بدهید تا گرم بشه . در ادامه قالب را در طبقه میانی فر قرار دهید . اجازه دهید تا پای سیب بپزه و کامل طلایی بشه . می تونید با خلال دندان یا سیخ چوبی وسط مایه کیک بزنید و اگه بهش نچسپید ینی کامل پخته شده.

مرحله هشتم

کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدید کامل خنک بشه ، و می تونید در آخر با پودر قند روی کیک الک کنین و برای تزئین می توانید یه مقدار پسته یا هر چیز دیگه که می خواستین روی پای سیبتون بریزین، نوش جان. شما عزیزان برای اینکه روند کار را بهتر متوجه بشین ، ویدئو زیر را ببینید.
به همین راحتی شما عزیزان میتوانید توی خونه این شیرینیه خوشمزه رو درست کنید. برای آموزش های بیشتر و شیرینی های جدید کلیک کنید.
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

27 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.