0

وبلاگ

آموزش شیرینی ناپلئونی

 شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های تَر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است ، شیرینی ناپلئونی از خمیری با نام خمیر هزارلا که مبدأ اصلی فرانسوی دارد درست می شود . به طور سنتی در بین لایه های آن از خامه زده شده و سطح بالایی آن را با پودر قند می پوشانند . شیرینی ناپلئونی می تواند گزینه خوبی برای شب یلدا باشد . در این مطلب از سایت پرهام فود  به طرز تهیه شیرینی ناپلئونی  در سه مدل مجلسی پرداخته ایم .

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی

یک بسته خمیر هزارلا

مقداری خامه فرم گرفته

آموزش خامه فرم گرفته در پست مربوط به آموزش تیرامیسو قرار دادیم .

نکته : اگر می خواهید مدل قیفی درست کنید بهتره یه مقدار قالب قیف ها رو چرب کنید و اگر قیف هم ندارید با فویل ضخیم خیلی راحت می توانید قیف درست کنید .

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

خمیر ها را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی درون آن پهن کردیم باز می کنیم ؛ و از جهت طولی ، برش های یک سانتی ایجاد می کنیم . برای اینکه بتوانیم به دور قالب قیفی بپیچیم  ، هر تعداد که دوست دارین برش های یک سانتی ایجاد کنید بعد بوسیله قیف ( اگر قیف نداشتید می توانید فویل را به شکل قیف در آورید. ) خمیر را دور قیف می پیچیم طوری بپیچید که لایه ها روی هم قرار بگیرند .

[ زیرا اگر از هم فاصله داشته باشند ، موقع پخت از هم جدا می شوند. ] تا انتها که رول کردید ، انتهای خمیرتان را به خمیر بالایی بچسپانید و بالای خمیر هم بگیرید تا موقعی که از خامه پر می کنید از آن خارج نشود . حتماً انتهای رول را خوب  به خمیر بالایی بچسپانید .

خمیر را برش های مستطیل شکل می دهیم یکی را بعنوان الگو قرار می دهیم و همه را به همان اندازه برش می دهیم تا همه یک سایز باشند . بزرگی و کوچکی مستطیل به سلیقه خودتان بستگی دارد . داخل سینی فر که قبلاً کاغذ نسوز ( روغنی ) انداختیم ؛ برش ها را با فاصله  قرار می دهیم و مابقی خمیر ها را به شکل گل برش می زنیم و درون سینی فر می چینیم و فر هم از قبل گرم می کنیم .

مرحله دوم

فر گازی روی دمای 180 درجه و فر برقی روی دمای 160 درجه تنظیم می کنیم . به مدت 25 دقیقه داخل فر می گذاریم . خمیر نان های قیفی هم به صورت خوابیده و یا ایستاده درون سینی فر گذاشته تا زمانی که پخته و طلایی شوند . وقتی از فر خارج کردیم و سرد شد می توان راحت از قیف خارج کرد  .

مرحله سوم

خمیر ها پف کرده و طلایی شده  ، را برداشته قسمتهایی که پف کرده را با چاقو اره ای می گیریم و پودر ها را برای شیرینی لازم داریم . شیرینی ها را از وسط به دو قسمت کرده که بتوان خامه رویشان قرار دهیم  . پشت شیرینی هم اگر دیدیم پف کرده و اضافه داشت با چاقو می گیریم .

حالا این اضافات را با دستمان به صورت پودری در آورده و انتهای کار شیرینی ها را باهاشون پوشش می دهیم  .

مرحله چهارم

شیرینی ها را از سه قسمت استفاده می کنیم و هر لایه خامه فرم گرفته می زنیم و لایه بعد را روی آن قرار می دهیم تا انتهای کار همین روش استفاده می کنیم  ؛ می توانید از دو لایه هم استفاده کنید ؛ چون می خواهیم شیرینی هایمان ارتفاع داشته باشد  از سه لایه استفاده می کنیم .

خامه می کشیم و روی همدیگر قرار می دهیم در نهایت روی شیرینی ها خامه قنادی می کشیم و با پالت صاف می کنیم و دور تا دور شیرینی ها خامه ای که روی پالت مونده می کشیم و درون پودر ها می غلطانیم تا کاملا پوشش داشته باشد .

برای مدل گل هم  ، روی کار  اضافات را به وسیله ی چاقو تراشیدیم و بعد به دو قسمت تقسیم کردیم وسط آن را خامه فرم گرفته می زنیم ، خامه را روی هر پر گل پایپ می کنیم و لایه بعدی را روی آن قرار می دهیم و مقداری خامه را وسط گل پایپ می کنیم و با پودر پسته و پودر گل نسترن که داریم روی آن میریزیم و تزیین میکنیم .

مرحله آخر

و در نهایت با پودر قند روی شیرینی ها الک می کنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم تا خوشکل تر و خوشمزه تر شود . برای مدل قیفی هم خامه ی فرم گرفته شده پر می کنیم و با مقداری از خامه که بیرون زده را داخل پودر پسته زده و به این صورت تزییین می کنیم .

امیدوارم که این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید . برای دیدن مراحل آموزش شیرینی ویدیو زیر را ببینید .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

229 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuable and all. However imagine if you added some great photos or video clips to give
    your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and
    video clips, this site could undeniably be one of the
    most beneficial in its niche. Fantastic blog!

  • You really make it seem so easy together with your presentation but I
    in finding this topic to be actually one thing that I believe I’d by no
    means understand. It kind of feels too complex and very large for me.

    I am having a look forward on your subsequent publish, I’ll attempt
    to get the hold of it!

  • The Untold Narrative Regarding Solana Originator Toly’s Success
    Subsequent to Two Portions of Coffees and a Ale
    Toly Yakovenko, the innovator behind Solana, began his venture with an ordinary ritual – coffee and beer. Little did he realize, those moments would ignite the cogs of his journey. At present, Solana stands as a powerful contender in the digital currency space, with a market value of billions.

    Ethereum ETF First Sales
    The Ethereum exchange-traded fund just made its debut with a staggering trading volume. This landmark occasion experienced various spot Ethereum ETFs from multiple issuers commence trading on U.S. exchanges, bringing unprecedented activity into the usually calm ETF trading environment.

    Ethereum ETF Approval by SEC
    The SEC has sanctioned the Ethereum exchange-traded fund for being listed. Being a cryptographic asset that includes smart contracts, it is expected that Ethereum to have a profound impact the digital currency industry following this approval.

    Trump and Bitcoin
    As the election draws near, Trump frames himself as the ‘Crypto President,’ constantly highlighting his advocacy for the crypto sector to garner votes. His tactic contrasts with Biden’s method, intending to capture the attention of the crypto community.

    Elon Musk’s Crypto Moves
    Elon Musk, a notable figure in the crypto community and a backer of Trump, shook things up once more, boosting a meme coin associated with his antics. His engagement continues to influence market trends.

    Binance’s Latest Moves
    The subsidiary of Binance, BAM, is now permitted to invest customer funds into U.S. Treasury instruments. Moreover, Binance celebrated its seventh year, showcasing its development and obtaining various compliance licenses. Meanwhile, the firm also revealed plans to delist several important cryptocurrency pairs, influencing multiple market entities.

    AI and Market Trends
    Goldman Sachs’ top stock analyst recently stated that AI won’t spark an economic revolution

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.