0

وبلاگ

آموزش آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که در فصل تابستان با رسیدن آلبالوی تازه طبخ می شود . البته خانم های ایرانی مقداری آلبالو را در تابستان فریز می کنند و این غذای خوشمزه را چهار فصل می پزند . در این غذا از گوشت چرخ کرده و فیله مرغ  استفاده شده است . برای دیدن طرز تهیه این غذای خوشمزه و مجلسی با پرهام فود همراه باشید .

مواد لازم برای تهیه ی آلبالو پلو

آلبالو ترش:    نیم کیلو

شکر :           250 گرم

برنج :           3 پیمانه

سینه مرغ :   1 عدد

گوشت چرخ کرده : 200 گرم

پیاز متوسط :   2 عدد

سیر :            2 حبه

ادویه برای مزه دار کردن مرغ : نمک ، فلفل، پاپریکا و زعفران دم کرده

ادویه برای مزه دار کردن گوشت قلقلی: نمک ، زرد چوبه ،فلفل ، پودر سیر ، پاپریکا ، پودر گشنیز و آرد نخودچی : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه آلبالو پلو

مرحله اول

آلبالو هایی که شستیم هسته شان را جدا می کنیم و بعد هر مقداری که آلبالو داریم با نصف مقدارش  ، شکر مخلوط می کنیم  . می گذاریم روی حرارت تا شکرمان کاملاً ذوب شود . در فاصله ای که شکر در حال ذوب شدن است .

مرحله دوم

فیله سینه مرغ را به این شکلی که می بینید نواری خرد می کنیم با مقداری پیاز ،سیر و ادویه هایی که داریم که شامل ( نمک ، فلفل ، پاپریکا ، زعفران دم کرده ) می شود مزه دارش می کنیم و می گذاریم یخچال  ، نیم ساعت استراحت کند .

بعد از یک ربع که آلبالو ها پخت از صافی رد می کنیم و شربت را دوباره می گذاریم داخل قابلمه 10 دقیقه دیگر بجوشد تا کاملاً به غلظت برسد .

در این فاصله گوشت قلقلی هم آماده می کنیم ( آلبالو پلو هم با گوشت  ، هم با مرغ سرو می شود ) پیاز رنده شده ، نمک ، زرد چوبه ، فلفل ، پودر سیر ، پاپریکا ، پودر گشنیز و کمی آرد نخودچی ( تا گوشتمان وا نرود ) با هم مخلوط می کنیم  ، به صورت قلقلی در می آوریم و می گذاریم کنار تا داخل  روغن سرخ کنیم  .

مرحله سوم

مرغ هایی که مزه دار شدن را به شکل حلزونی در میاریم یک خلال دندون می زنیم تا موقع سرخ شدن وا نرود و بعد داخل روغن سرخ می کنیم گوشت های قلقلی هم به همین شکل داخل روغن داغ سرخشون می کنیم بعد از اینکه رنگ گوشتمان تغییر کرد شربتی که به غلظت رسیده بود را یک مقدار روی گوشت ها می ریزیم . در تابه را می گذاریم تا گوشت ها پخته و طعم دار شود .

مرحله چهارم

برنج آبکش شده یا برنجی که بصورت نیمه پخته است را یک مقداری با شربت آلبالو یک مقداری با زعفران مخلوط  می کنیم و داخل یک قالب شما می توانید از قابلمه هم استفاده کنید  . کف قالب را چرب کردیم و به ترتیب برنج زغرانی ، برنج آلبالویی و آلبالو پخته شده در نهایت برنج سفید روش می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم و بعد می گذارم روی حرارت خیلی متوسط می توانید داخل فر هم بگذارید تا کاملاً پخته شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه برنجمان دم کشید آنرا بر می گردونیم به صورت قالب در می آید ،  آلبالو پلو ما آماده است  . برای تزیین روش می توانید از آلبالو پخته شده ، گوشت های قلقلی و مرغ رول شده استفاده کنید خلال پسته و بادام هم اگر بزنید فوق العاده عالی می شود حتماً درست کنید و لذت ببرید ، نوش جان

ما برای شما عزیزان ویدئو آموزش آلبالو پلو گذاشتیم امیدواریم آنرا درست کنید و لذت ببرید .

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

35 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.