0

وبلاگ

آموزش کیک ویترینی

کیک ویترینی یکی از کیک هایی است که بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا و جذاب درست میشود .  بدون نیاز به فر ، و همزن و بدون تخم مرغ می توان این کیک خوشمزه را درست کرد و با حداقل امکانات و کمترین هزینه تهیه کرد. می توانید در مهمانی ها و دور همی ها درست کنید و لذت ببرید . برای تهیه این کیک زیبا با مینا کیک همراه باشید .

مواد لازم برای تهیه کیک ویترینی :

آرد قنادی :    یک و نیم لیوان

شکر :          2/3 لیوان

شیر :            یک لیوان

روغن :        1/4 لیوان

سرکه سفید :    یک قاشق غذا خوری

پودر کاکائو :    2 قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر :  1 قاشق مربا خوری

وانیل :           نوک قاشق چای خوری

مواد لازم مارمالات توت فرنگی :

توت فرنگی :     100 گرم

پودر قند :         100 گرم

پودر ژلاتین :     نصف قاشق چایی خوری

مواد لازم کرم پنیری :

خامه صبحانه:      200 گرم

پنیر خامه ای :      150 گرم

پودر قندی :         150 گرم

وانیل :               نوک قاشق چایی خوری

طرز تهیه کیک ویترینی :

مرحله اول :

شکر، شیر، ولرم ، روغن مایع ، سرکه و وانیل همه مواد را با هم مخلوط کرده و سپس مواد خشکمان که شامل آرد ، پودر کاکائو و بیکینگ پودر میشود را الک کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد کیکمان یکدست شود .

مرحله دوم :

داخل تابه ی رژیمی کاغذ روغنی می اندازیم و یک مقداری چرب می کنیم و بعد مواد کیکمان را بهش منتقل می کنیم با لیسک یکدست و همه ی قسمت ها را پخش می کنیم . شعله پخش کن را از یک ربع قبل گذاشتیم روی حرارت و بعد در تابه را می گذاریم . روی شعله ی خیلی کم می گذاریم ؛ تا کیکمان کاملاً پخته شود .

و بعد کاغذ روغنی را جدا می کنیم روی توری می گذاریم تا یک ساعت خنک شود به وسیله ی کاتر یا هر قالبی که دارید کیکتان را برش بزنید .

مرحله سوم :

برای فیلینگ هم می خواهیم مارمالات توت فرنگی درست کنیم .

توت فرنگی ها را با پودر قند و پودر ژلاتین مخلوط می کنیم داخل دستگاه  تا به شکل  پوره و یکدست در بیاد و بعد روی حرارت تا جایی که مارمالاتمون به غلظت برسد .

برای فیلینگ هم از خامه قنادی و پنیر خامه ای کم نمک یا بی نمک استفاده می کنیم خامه ی صبحانه ، پنیر خامه ای ، پودر قند و وانیل را با هم مخلوط می کنیم با قاشق یا چنگال تا کاملاً یکدست شود برای خوش طمع شدنش هم یک مقداری کاپیچینو استفاده کردیم  ؛ استفاده از کاپوچینو کاملاً سلیقه ای است می گذاریم یخچال 1 ساعتی خنک بماند .

مرحله چهارم :

کیک هایی که برش داده بودیم به وسیله ی طلق هایی که می توان از لوازم قنادی تهیه کنید . به وسیله ی چسب فیکس می کنیم طوری که کیک از طلق خارج نشود ارتفاع این طلق ها متفاوت است هر مقداری که دوست دارید ،  میتوانید دسرتان را تا بالای طلق ها ادامه دهید .

یک لایه کیک یک لایه از فیلینگمان و بعد یک لایه دوباره مارمالات می ریزیم و روش رو با فیلینگ و کرمی که آماده کرده بودیم  . ایندفعه روزت زدیم با ماسوله m1 برای تزیین هم از گل عروسی و توت فرنگی استفاده کردیم  . (سلیقه ای) این کیک های ویترینی و خوشمزه را می توانید در مهمانی ها درست کنید ،  حتی سفارش بگیرید دیدید که باکمترین هزینه و امکانات یک کیک زیبا وخوشمزه درست کردیم . امیدوارم این آموزش را دوست داشته باشید ، درست کنید و کنار عزیزانتان لذت ببرید .

برای دیدن مراحل کار ویدیو زیر را ببینید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

800 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.