0

وبلاگ

آموزش ژله سه رنگ ویژه شب یلدا

ژله سه رنگ یکی از دسرهای خوشمزه و خوشگل و در عین حال بسیار ساده درست می شود . یکی از دسرهایی است که در شب یلدا روی سفره ایرانیان به چشم می خورد . برای آموزش مراحل تهیه این دسر جذاب با پرهام فود همراه باشید .

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله سه رنگ

پودر ژله انار

پودر ژله کیوی

پودر ژله آلوئورا

مقداری آب جوش و آب سرد ، شیر یا بستنی وانیلی

مقداری انار دون شده و کیوی خرد شده

یک قاشق شکر و رنگ خوراکی

طرز تهیه ژله سه رنگ

مرحله اول

کیوی چون حالت اسیدی دارد و اجازه نمی دهد که دسر ژله ببندد با مقداری شکر  و کمی آب روی حرارت گذاشته تا از حالت اسیدی خارج شود . برای اینکه روی حرارت تغییر رنگ می دهد ما دو قطره رنگ خوراکی سبز را روی آبی که می خواهیم اضافه کنیم می ریزیم .

تا حدی که آب مقداری جذب شود و یکی ، دوتا جوش ریز بزند در همین حد کفایت بکند و از حالت اسیدی خارج شود  ، بعد از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا خنک شود .

حالا پودر ژله کیوی را درون ظرف می ریزیم و یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم تا پودر ژله حل شود  . ( اگر دیدید که پودر ژله حل نشده روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم تا حل شود . ) چون ژله کیوی ما خیلی کم رنگ است اینجا هم رنگ خوراکی اضافه می کنیم .

برای اینکه ژله ما خوش رنگ تر شود و هم زمان مقدار آب سردی که داریم اضافه می کنیم و هم می زنیم .

حالا کیوی هایی که پخته بودیم را درون ظرف می ریزیم به هر میزانی که می خواهید و ژله ای که آماده کرده بودیم را روی آن می ریزیم . چون می خواهیم ژله سه رنگ داشته باشیم مقدار کمی می ریزیم  ، 1/3 ظرفمون را ژله کیوی می  ریزیم به این شکلی که می بینید . داخل ظرف کوچیکتر بصورت مورب می گذاریم و درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد .

مرحله دوم

بعد پودر ژله انار را داخل ظرف می ریزیم و یک لیوان آب جوش را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا پودر ژله کاملاً حل شود و بعد یک لیوان آب سرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود .

برای لایه دوم ما از انار دون شده تازه و ژله انار استفاده می کنیم . مقداری انار دون شده درون ظرف می ریزیم و دوباره بصورت مورب درون ظرف کوچکتر گذاشته و داخل یخچال تا استراحت کند و خودش را بگیرد .

مرحله سوم

لایه سوم از ژله سفید رنگ ( آلورا ) استفاده می کنیم  . ابتدا یک لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا حل و زلال و یکدست شود و بجای اب سرد ، از شیر سرد استفاده می کنیم .

( اگر ژله داغ باشد و شیر سرد اضافه کنیم ، شیر داخل ژله  می برد و ژله حالت بریده ، بریده می شود .) برای همین می گذاریم ژله کاملاًخنک شود و شیر سرد را اضافه می کنیم .

همینطور که می بینید دو لایه دسر ما کاملاً خودش را گرفته و آماده است و برای لایه بعد از ژله سفید رنگ ، داخل ظرف می ریزیم تا جاییکه سطح دو لایه دیگر هم بپوشاند . و داخل یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد . بعد از آماده شدن آن را تزیین می کنیم (سلیقه ای  هست ) ما چون داخل دسرمون از انار و کیوی استفاده کردیم برای تزیین هم از میوه انار و کیوی استفاده می کنیم.

امیدوارم این دسر را برای شب یلداتون درست کنید و لذت ببرید . برای دیدن مراحل کار ویدئوی آموزشی زیر را ببینید .

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

49 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.